tisdag 26 oktober 2010

Tisdag..

och livet får fortsätta att rulla på med en aning o organiserad dag.
Igår var mamma här med lite juldukar och kuddfodral. Skulle hjälpa pappa med att göra en banderoll vilket jag blev väldigt nöjd med. Han ska ha den på Vävdagarna i Glimåkra i helgen. Tur han har mig som ställer upp.
På söndag ska jag vara med på barn loppisen här i byn och hoppas på att få in lite extra slantar till jul.
Önskan om denna julen hade varit att få firat den i ett eget hus, men det kan man ju se efter i drömmarna!!
Ute skiner solen men samtidigt så är det kallt och daggen ligger fortfarande frösen å¨sina håll.
Barnen i skolan och mannen på jobbet så kämpar jag mig vidare här hemma med att....... ja vad kämpar jag med... jo just det med mig själv.
Kämpar att hålla modet uppe, hoppas och vet ju att det blir bra med tiden men just nu så känns det väldigt lågnt borta!
Skulle vilja göra om här hemma inte för att det det blir positivt för hyresvärden, utan för vår egna trivsel. Lite färg kan göra så mycket. Har testat lite olika färger på nätet och kommit fram att jag vill vill måla plommon lila i stora rummet, sen sovrummet vet jag inte än kan inte bestämma mig.
Skulle bara vilja sätta mig i bilen och åka upp till Ullared bara för att få komma iväg i lite lugn och ro och bara få bry mig om mig själv. Lite ego men ibland måste man.
Har inte varit iväg på länge själv, men men det kommer väl någon gång.
Imorgon ska jag till CSK med Izadora, har hon tur nu så har armen läkt annars få hon ha sin skena längre.
Sitter och drömmer mig bort mellan raderna samtidigt som Bandit rock susar ut genom högtalarna...
Alla andra kan resa och göra saker men inte vi! Varför??? Ibland undrar man om dem andra är lyckliga eller vi är mer lyckliga. Samtidigt tror jag att alla har något som dem skulle vilja göra!! Som jag, jag skulle vilja: Ha ett jobb, få ett barn till, bo i eget hus, gärna gård, ut och resa och ha en egen bil! Tja det är nog mycket mer jag skulle vilja men då blir miin lista aldeles för lång. Jag får fortsätta att drömma vidare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Personligt